Torskarna åker 130mil för att säljas!

Alltså det hela är rätt sjukt, satt och kollade på en dokumentär imorse och då fick man reda på hur torsken som redan är rödlistad i östersjön säljs.
Vi köper Torsk från norra Norge och det är ju några mil emellan och vi i vår tur fiskar upp rödlistad torsk i östersjön, saken är den att den är bara rödlistad i Sverige och här får vi inte sälja den utan den åker med långtradare från Sverige till Frankrike i 13 timmar! Hur sjukt är inte det och vad tänker EU med, då kan vi lika väl slippa köpa fisk från Norge.

Det känns rätt sjukt faktiskt, vi köper fisk av norrmännen och vi säljer fisk till fransmännen hehe.

Aja här kommer min första bloggdiss men det är du värd för alla små påhopp tompa. Han sa att jag och Danne såg ut som dvärgarna i sagan om ringen, men jag säger som så att det kan inte vara lätt att se ut som chewbaccas flickvän.

Hittade ingen bild på nissen men en låt som passar han.

Det enda jag hittade på bild var två fulla tjejer, Marit och Liza haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0