Är havrefras flingor?

Ja havrefrasen var i fokus under frukostrasten på jobbet och det var pga. att en person sa att det var flingor. Ingen höll med dock men det diskuterades hej vilt om de kallades kuddar, puffar eller liknande. Jag var bergis på att det var kuddar, för jag sa att läs på förpackningen för det står havrefraskuddar.


Diskussionen fortsatte iaf. och för att jag ville bevisa att jag hade rätt så skickade jag ett SMS till 118118.

Jag skrev följande:
Vad kallas havrefras? Är det flingor, kuddar eller vad är det?

Svar:
Havrefras heter helt enkelt havrefras, det kallas även havrekuddar, enligt deras egen hemsida.
Havre har den högsta halten av lipider, ett slags fett som är uppbyggt av kol, väte och syre. Lipider är främst en energikälla.

Bra svar och men lite överflödig information kan man tycka. Det SMS:et dödade iaf diskussionen ganska snabbt och man kan väl säga att jag hade rätt.

Något som jag blev full i skratt av idag var nog när Joel sa historiens sämsta bortförklaring om varför han inte kunde vara med på fotbollsträningen idag "Jag klättrade upp i en björk och blev allergisk", så jäkla dålig men ändå så bra på samma gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0