Morafestivalen

Nu har jag varit på Morafestivalen i år igen och det var ju kul som vanligt. Lördagen började med att jag mötte upp Danne, Dan(ne) och Elin och så bar det iväg till dalarna.
Dan(ne) och Elin skulle dock bara till Rättvik för att dom skulle gå på Classic Car Week. CCW är inte min grej för där hänger hela landets raggare och jag är inget big fan av raggare.
Jag och Danne satte igång rätt tidigt att dricka, hann knappt komma till Gränna innan vi började hehe.
Vi stannade till i Motala för att köpa lite på bolaget men jag köpte inget. Danne raggade tag i någon sur äcklig vinare.

Vi hoppade i Vikarbyn och inväntade Alex och Benke. Tog ett litet tag innan de kom men vi satte oss i gräset och stekte hårt. När vi kom till Mora så var det första vi gjorde att rasta hundarna, sedan åkte grillen på. Försökte halvhjärtat få Lillmicke att dricka och det gick väl så där. Senare på kvällen kom Ekner, Aspen och Forsen m.fl.
Jag och Danne köpte en platta öl av Ekner och det var ju ett lyckat köp menar jag, det enda vi gjorde med ölen var att öppna kartongen och ställa EN öl på bordet som aldrig blev öppnad haha. Blev dock lite sur på en människa för att han hade hällt läkarsprit i vodkan, jag såg ju när han gjorde det men jag kom inte på det för ens jag senare på kvällen satt och groggade på det hehe.

Efter festen stack vi ner till lilla krogen och där satt vi ett tag och tjötade lite. Efter lilla krogen så splittrades hela gänget och det var bara jag och Danne ett tag och vi gick ner till stranden för att svulla i oss varsinn langos som förövrigt va den sämsta langosen jag käkat.
Vi gick vidare in i öltältet och där träffade vi på Alex och Ekner och vi tog oss en öl där. Någon spillde ut en öl på bordet så det var som en swimmingpool där och det var antingen Alex eller Danne som var skyldiga till dådet.
Hände lite smått och gott den kvällen och jag kommer ihåg att det blev muck mitt i folksamlingen och efter att jag kollat lite på dem så börjar mina polare mucka med en av dom. Ingen slogs, dock lite munhuggning och tjafs och innan jag vet ordet av så står jag i centrum av mucket och undrar om att det kanske bäst att söka sig ur klungan.

Jag hade gått iväg en sväng för att slå en drill och jag hittar Danne sjungandes med några okända människor och jag rycks ju med i det hela så där står vi och sjunger på gamla topgun låten dangerzone haha.


Det mest konstigaste jag åt den kvällen var när jag smakade lite av Dannes kebab men det var inte vilken kebab som helst utan en indisk kebab, skitkonstig smak.

Till sist fick jag som jag ville att vi skulle gå in på wasastugan och det var någon ryss eller jugge som gjorde att vi slapp kön, skitnajs! Men stället sög en del tyckte jag och blev lite besviken på den döda stämningen.
När vi vandrar hemåt för att möta upp chaffisen då jag filosoferar som bäst kommer jag på en riktig smart mening. Meningen var så smart att jag inte kommer ihåg den men den var faktiskt bra å får se om jag kommer på vad jag sa hehe.

Idag söndag var det hemresa och vi åkte buss ner och jag mådde riktigt illa igenom hela dalarna men sen släppte det. Väl nere i Stockholm så hade vi lite dötid så vi gick ner på stan och jag måste säga att jag nästan börjar gilla Stockholm men den där dialekten är för hemsk alltså usch! Jag och danne skämtade om vad vi skulle göra under den tiden då vi var i Stockholm och jag kom på idén att dra ner till Stureplan och döda en stekare och om det sket sig så skulle plan B vara att nita en Pridebög. Det blev inget av alternativen.
Men jäklar va många pridenissar det var på centralen och jag tänker som så att shit tänk om de tror att jag och Danne är ett par haha.

Men måste säga att denna helgen var ändå lyckad och det har blivit lite väl mycket dalarna (tre ggr på tre veckor) men det kan inte hjälpas dalarna är för kul! Skönt att vara hemma i Huskvarna igen och nu har jag en vecka kvar på semestern och då skall försöka åka en sväng till Göteborg och träffa en vän.
Jag har btw lite videomaterial till videoblogg nr 3 eller lite 2gb film som jag skall försöka få ut nåt vettigt av hehe.

Kommentarer
Postat av: syster

Hahaha schysst redovisning av helgen! vill du veta en hemlighet?? Det var Du som spillde ut ölen :p. Men jag hade ett trasig ciderglas som läkte som ett sål. Kul att ni hade kul iaf

2009-08-04 @ 19:27:27
URL: http://amstaff-lexxi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0