Kräftfiskepremiären

Ja då var det äntligen dags för kräftfiske och jag var igår och köpte mig sex burar. Så idag bar det ner till Huskvarnahamnen och försöka få lite kräftor. Jag och Mange gick ner vid åttatiden på kvällen efter att vi satt ihop burarna.
Väl nere så blev jag lite paff, inte en människa! Var är folket....förra året var det värsta kalabaliken här.

Men vi fick några bra platser iaf och till agn använder jag diverse akvariefiskar som jag haft i frysen och fy fan vad de luktade.


5000kr i agn....jaja fint ska det vara:P

Första vittjingen gjorde vi efter två timmar och det var öde i samtliga burar. Va sjutton är ni någonstans kräftor!
Men men mer tid för ölpimpling och jag och Mange sitter och snackar en massa strunt. Får efter en stund sällskap av Sarah som vågat sig ut i Huskvarnamörkret. Vi hör musik spela från Jönköping och Mange säger att det är vätterfesten som håller på. Jag trodde att vätterfesten redan varit men tji fick jag.


Mange youtubar:D

Vid tolvslaget börjar våran andra vittring och även denna gången kammar vi hem noll! Va fan! Vilket skitfiske det var idag då. Man får fan mera kräftor om man tjuvfiskar alltså.


Jag är måttligt road över kräftfisket.

Vi gav upp vid typ 00:30 och lät burarna ligga i över natten. Om det inte går i något kräfthelvete under natten blir jag sur. Dock fanns det gott om sniglar på stenarna och emellan varje sten där det fanns hålor var det kopiöst många spindlar. Men vart är då kräftorna då? Jaja nu ska jag sova för att orka upp imorgon och skitfiske på mig själv då:)


En av alla miljoners spindlar som fanns bland stenarna.

Kommentarer
Postat av: Evelyn

ja det tror väl på fan att den där fisken luktade satan så som den ser ut! :D

2009-08-17 @ 20:13:41
URL: http://gukoret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0