Importera kvinnor

Det hela är rätt tragiskt men ofantligt roligt också.

Precis innan jag gick på semester så satt det en i matsalen och snackade om att han skulle träffa en vacker negress. Han sa hur mycket han skulle få ligga osv. Det roliga börjar när jag idag kom tillbaka från semestern.

Väl på jobbet och när jag stod där vid min maskin och jobbade så brukar vi maskinoperatörer alltid då och då under dagen snacka lite skit medans maskinerna går på fullvarv. Rätt som det är kom jag ihåg mannen jag skrev om och röt till till Hasse (våran egna lilla Krösa-Maja som alltid har skvaller) och frågade hur det hade gått för han med negressen. 

Hasse: Haha har du inte hört!? Han blev lurad på pengar!

Jag: Vadå lurad? Hur då?
 
Hasse: Ja hon bodde ju i Ghana och han skulle ju föra över pengar till henne så att hon kunde köpa biljett hit till Sverige. Men hon kom aldrig hehe.

Om jag hade vetat att hon bodde i Ghana och att han behövde föra över pengar så hade jag redan då när mannen skröt som värst anat ugglor i mossen. Han satte över 16000kr på "hennes" konto och är man så dum får man fan skylla sig själv om man blir blåst. Och finns kvinnan? På rasten drar en annan nisse in mig på sitt kontor och slår upp aftonbladet eller om det var expressen och det stod nåt liknande som "Svenska män bedragna av kvinna i Ghana".
Gaah hur många korkade gubbsjuka män finns det i det här landet?

Jag har alltid själv tyckt att det känns desperat och väldigt fel att åka ner till varma länder och hämta hem en kvinna. Det är nästan så man tror att Svenska män drabbas av nån panik och frustration att de inte får några dejter med Svenska kvinnor för att de är äckliga, fula och stinker pripps blå.
 Det kan också vara så att det är ett sista hopp att få sina gener spridda.

Män eller kvinnor också för den delen som är på semester och kanske träffar någon från ett annat land och som sedan håller kontakten under en viss tid och sen där ena parten bestämmer sig för att flytta hit till det kalla norden har jag inga problem med. Det är just det att medvetet söka partners från andra länder och sedan tar med om hem på när semestern är slut är helt rubbat. 

Till er som så desperat försökt få tag i den kåta negressen från Ghana säger jag bara "långnäsa på er".

Kommentarer
Postat av: Syrran

Hahaha!! Han tänkte lika långt som hans snase räckte. Inte så långt med andra ord!! Hahaha

2009-08-11 @ 18:56:14
URL: http://amstaff-lexxi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0