Förändra livet

Hmm ja vad ska jag säga, har sedan i måndags börjat fundera över mitt liv och var jag står idag. Kändes som jag nyss var 18-20 år och vips har det gått 4-6 år utan att det egentligen har hänt något mer än att tiden går.



Alltså jag är sjukt sugen på att byta jobb till ett bättre betalt jobb. Undervattenssvetsare lockar oerhört mycket och jag har läst någonstans att de börjat med utbildningar här i Sverige nu, har ju en plastbrorsa som gör något liknande. Men känner mig lite nojig och allmänt lat för att ta certifikat för både dykning och svetsning under vatten. Det hade dock varit ett jobb som ger mycket pengar (14-15K om dagen) men då jobbar man inte varje dag. Men inte kul att veta att medellivsåldern för en undervattenssvetsare är 43 år.

Då är mer vanlig svetsare att föredra men där dör man ju av kolförgiftning en vacker dag om inte tekniken förbättras.
Jag kan ju både MIG/MAG och TIG-svetsa men jag har ingen licens för det, då jag blev upplärd på jobbet. Men jag skulle nog sopa banan med dom andra på svetsutbildningen. Så det ligger närmast i hand.

Sen kommer vi till det mindre roliga. FLYTTA! Jag kan ju inte bo i den här hålan hela tiden för här finns inga cash å hämta. Dessutom vill jag ha nya utmaningar i livet och träffa nytt folk mm.
Om jag skulle flytta idag så känns Norge som första alternativet, vet inte om det finns nåt att ha i Sverige. Men om jag skulle välja Sverige så skulle jag vrida mina ögon åt Göteborgshamnen för där går det att tjäna lite cash. Kanske blir det Göteborg först och man flyttar in i någon billig whitetrashlägenhet, kanske delar den med någon så det blir billigare. Inga onödiga räkningar utan man sitter där i sin pundarkvart och hamstrar pengar i något år för att sedan fortsätta sin färd väster ut mot Norge.

Ja men det blir inte än iaf inte i år då det råder lågkonjunktur i landet och folk dödar för att få ett jobb, så jag ska nog hålla i mitt iaf till årsskiftet. Måste bara få chefen att beställa hem ett nytt truckkort då mitt kort ligger/låg i min numera stulna plånbok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0