Alkisar som vill deala

Man får aldrig nog av deras smarta tiggerier och dealningar. Oftast är det ju "Jag har inga pengar till bussen, kan jag få en tia" och då säger jag alltid "när åkte du buss senast? För det kostar över 20kr idag" då börjar de prata lite tyst för sig själva och går till nästa person.

Men idag var fan gudomligt roligt, jag gick inne på rosengallerian och var på väg hem och längre fram står två personer (pundare/alkisar) och jag hör hur den ena snackar högt i mobilen:

- Ja jag har 13st fläskfiléer.
- Ja de är kalla.

Jag närmar mig och kommer upp jämnsides då den ena stoppar mig och säger:
- Du vill du köpa en fläskfilé? Vi köpte en förmycket, du kan få den för 50kr.
Jag: Så ni ville egentligen bara 12st
Alkisen: ? nej men 20kr kan du få den för då du verkar schysst.
Jag: Även om det är ett bra pris så vill jag inte ha den för jag äter knappt kött.
Alkisen: Jaha så du är ett sådant där rådjur då?

Jag skrattar högt och går därifrån.

Just ja jag vill visa en bild på min överaggressiva vackra FlowerHorn Red Dragon hane. Visst är han snygg!



Kommentarer
Postat av: Evelyn

Ruggigt snygg firre du har där du! :O

2009-08-13 @ 20:42:47
URL: http://gukoret.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken ful fisk! vansköter du fisken eller för det ser ut som att den fått en hjärntumör.

2009-08-13 @ 21:20:46
Postat av: jimpa

snygg han börjar bli

2009-08-14 @ 20:42:27
Postat av: Alex

Det var ett riktigt ful-snyggo!!

2009-08-16 @ 10:08:20
URL: http://amstaff-lexxi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0