Vilket U-Landsproblem

Det är rätt kul om gör tvärtom dvs. man säger U-Landsproblem istället för I-Landsproblem. Men det går ju inte säga U-Landsproblem om allt. Jag fick höra talas om detta för nåt år sen och jag tror det var Alex Schulman tog upp det och man kan typ säga så här:

- Jag har flugor i mitt öga.
- Vilket U-landsproblem

- Inte majsgröt idag igen!
- Vilket U-landsproblem

- Jag har haft sex med mina 17 syskon och nu har jag AIDS
- Vilket U-landsproblem

På jobbet idag var ett ypperligt tillfälle att ta upp U-landsproblemet när en jobbarpolare utbrister "Fan va hungrig jag är" och så svarar man "det är väl ändå ett U-landsproblem!" (alla runt bordet börjar asgarva).

Jaja iaf på jobbet så flöt allt på riktigt bra och jag börjar bli riktigt haj på TIG-svetsning, snart så kanske man skulle ta en kurs i undervattenssvetsning också och följa platsbrorsans fotspår å börjar jobba ute till havs i Norge, fina pengar säger jag.
Var även uppe på A6 en snabbis efter jobbet och kollade in utbudet på fotbollsskor och det lutar mest år Umbro då det var dom enda jag hittade som hade skor för konstgräs.

Nu skall jag nog städa litegrann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0