Våt dröm!

Dagen började inte bra för jag försov mig lite så det blev ingen frukost, vilket U-Landsproblem!

När man senare började gå mot bussen så kommer jag på att mitt busskort har gått ut, satan! En snabbis till bankomaten för att hämta ut pengar till busskort och som tur är hann jag med bussen.

Väl på jobbet gick allting som på räls framtill efter lunch då TIG-svetsen började jävlas för mig och min arbetspolare, det gick inte att svetsa utan svetstråden rann ner som snorkråker och man kunde tro att det var olja kvar på aluminiumet men det var det inte!
Efter mycket bök så vred jag på lite extra gas (över gränsen om vad man får ha) när jobbarpolaren skulle svetsa om för sjuttioelfte gången och det gjorde faktiskt susen.

När jag kom hem så trodde jag att ventilationsnissarna redan hade varit i min lägenhet, men efter en stund ringer min granne på och säger att dom kom inte in i min lägenhet och jag står som ett frågetecken.

- Va? Det stod ju på pappret att ni går in med huvudnyckeln?
- Ja det stämmer men konstigt nog fungerade inte nyckeln till ditt lås.

Jaja efter en stund snackandes kom vi överens om att jag skulle göra en extra nyckel och ge till vaktmästaren. Grannen sa också att ventilationsnissen skulle komma förbi senare ikväll för han bodde bara ett stenkast härifrån.
Det tog väl en halvtimma eller så innan han kom och jag blev väldigt glad när han påpekade att luften försvann ut jättebra. Men han var inte så impad över min stenåldersfläkt.
Dock blev min lycka kortvarig när han tog upp sitt fuktmätarinstrument och när vi kom in till toaletten så började han mäta golvet. Han sa jag hoppas att denna inte börjar tjuta och va fan gör den då? Jo den tjuter, jag har fukt under badrumsgolvet!!!


Mitt fina engelska sjöstensgolv! Det är jäkla tur för den gamla ägaren att han inte bor kvar i huset för det är han som har lagt det. Vad händer nu? Vad säger bostadsrättsföreningen? Går dom in med pengar? Täcker hemförsäkringen? Hur mycket är självrisken på?
Fan det här kommer bli dyrt och en tämligen fattig sommar känns det som.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Ja då kan vi ta varandra i hand, har också fuktskador i duschen. Kolla upp om förra ägaren tecknade en dolda fel försäkring innan de sålde lgh. Hör även med ditt försäkringsbolag hur mkt din försäkring täcker. och om de kan skicka ut en snubbe som kan mäta mer exakt. Vi hade hit en kille som kollade badrummet o skrev en chockerande sammanfattning om skadorna. Ringer ikväll

2009-04-16 @ 10:23:27
URL: http://amstaff-lexxi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0