Nu är det över

Ja nu är hockeysäsongen över och FBK är svenska mästare, grattis!
Pöjkarna från Småland fick tråkigt nog åka hem med silvermedaljen. Men det är inget att hänga läpp för, nästa år så blir det guld.

Skärtorsdag och jobbade halvdag idag, TIG-svetsningen gick riktigt bra idag så nu är det bara att få upp tempot och fina till svetstekniken.
En lapp gick runt på jobbet om att starta ett korplag i fotboll, visst kul tänkte jag. Fick reda på att säsongen startar om en månad! Gaaah är ju helt otränad så det blir att försöka springa in några mil i kroppen och leta fram fotbollsskorna om de nu passar, var nästan 4 år sen jag spelade.
Senare under dagen fick jag reda på vad vi skulle heta och han som tog tag i det hela sa att vi skall heta MSKBT.
Vad betyder då MSKBT tror ni?

Enligt honom så står det för Mandoms-Sprängar-Klubben "Blodiga Tasken" fast jag har iofs läst att MSKBT betyder Mödis-Spräckar-Klubben "Blodiga Tasken", fast ja det är väl lika illa det haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0