Idioti, inte bara för Stockholmare

Man håller ju på att garva ihjäl sig om man läser på http://www.tjuvlyssnat.se/ men man märkar iaf att mer än vad femte citat kommer utanför tullarna och jag hittade några fina från min region, läs och njut.

Röda linjen, Västra torget, Jönköping

Det är mycket liv och oväsen på bussen. En man och en kvinna ~40 år pratar med varandra.
Mannen: Jo, och så sa jag till Karin att vi skulle köpa en sån där HD-TV.
Kvinnan: Va? Nog för att de blev svenska mästare förra säsongen, men jag vet inte om jag skulle lägga pengar på en TV som bara visar HV!

Jönköpings Tekniska Högskola

En tjej ~20 år kommer springande mot godisautomaten med ett glatt leende och en tia högt triumferande i ena handen. Selectagubben håller på att fylla på godisautomaten.
Tjejen: Jag vet vad jag ska ha, jag ska köpa den nya lakritsgodisen!
Selectagubben stänger automaten och går åt sidan för att tjejen ska kunna göra sitt köp. Tjejen stoppar in sin tia i automaten och trycker in koden. Ut kommer en Japp.
Tjejen: Meh! Va fan!
Selectagubben: Ingen fara. Jag kan byta om du vill?
Tjejen skiner upp.
Tjejen: Åh! Vill du ha en Japp?

Linje 114, Jönköping

Två tjejer ~15 sitter på en buss och dricker öl. Efter ett tag börjar de sluddra och fnissa åt allt. Ännu lite senare:
Tjej 1 (skriker förskräckt): FAN, VI HAR BLIVIT BLÅSTA. DETTA ÄR JU BARA 3,5:OR!
Tjej 2 (besviket): Men jag som var så full.

Men jag kommer allt ihåg när jag var på Samos, Grekland då jag säger till syrran att hon är trögtänkt hehe.
Jag: Va var du när dom delade ut hjärnorna?
Syrran: Va? Vilka hjärnor?
Jag: Ja just det.
(alla vid bordet börjar skratta utan syrran som såg ut som ett frågetecken)

Det är alltid kul att få till det så perfekt ibland.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha måste in på den sidan o kolla. Vem vet en dag kanske man själv hamnar där, om man inte redan finns där xD



Hmm undra hur länge jag kommer att få höra det där...hela livet kanske?! Nä nog dags att färga håret brunt eller svart. Fast då kan jag ju inte skylla på hårfärgen längre...

2009-04-13 @ 21:07:11
URL: http://amstaff-lexxi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0