Första fotbollsträningen!

Japp så var det domedagen, jag skulle äntligen få se hur min form var och hur jag skötte mig efter 4-5 års uppehåll från allt som har med att röra en fotboll. 
Så efter  jobbet så var det snabbt hem och käka lite för att sedan leta upp mina skor och benskydd (hittade dem ganska snabbt). Det sura är att det är över två mil till fotbollsplanen, men men dit kom jag till slut.

Väl där var det bara och byta om å snöra på sig skorna och visst är de snygga mina skor. Det är ju riktiga klassiker! Nike total 90 med sidosnörning och om ni undrar vad den vita tejpen gör på ena skon så är det bara för att hålla reda på höger och vänster, man vill ju gärna ha rätt sko på rätt fot.


Ombytt och klar så kände jag mig full av energi. Tog några snabba löpsteg fram och tillbaka över plan och nu var det dags att dela in lagen, vi var 14st så det blev 7 i varje lag.
När vi spelat i 5-10 minuter så kände jag att det här går vägen. Ack så fel jag hade, efter en stund så tog all energi slut och jag gick på reservkraften och kondisen var nere på nästan noll. Kände mig lite som en 70 åring som har rökt i 90 år och ägde en pimpad rullator. Tänkte att det här är inte sant!
Jag lökade nåt så gudabenådat också, så här mycket lök har jag inte varit sen lökfestivalen i Bryssel. Tack vare att jag var så trött så var mina skott mesiga, man kan jämnföra dem lite som en snigel på rehab. 
Men jag klarade mig igenom hela matchen trots att mjölksyran värkte. Nu blir det ut och springa nåt så djävulskt mycket.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Smart drag med tejp, kanske funkar det på händerna också?! Fick besök igår kväll, så därför ringde jag inte. Ringer dig ikväll ist.

Träningsvärk idag?

2009-04-29 @ 12:59:35
URL: http://amstaff-lexxi.blogspot.com
Postat av: Maria

damn luttishen, nice shoes ;)

2009-05-06 @ 14:55:54
URL: http://sorgenfri.bloggsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0