En äkta slackerdag

Idag har man inte gjort för mycket direkt, sov ganska länge tror kl var 13:30 eller nåt när jag inte orkade ligga kvar i sängen. Det har varit en rätt hård vecka på jobbet och alldeles för lite sömn som gjorde att latmasken vaknade till liv i mig.


Jag har iofs tömt mitt stora 540L som står i sovrummet och om en vecka kanske det står i vardagsrummet, men jag får allt hyra in bärhjälp för det är alldeles för stor risk att golvet repar sig om jag försöker släpa det igenom hela lägenheten.
Skall också byta ut gruset till ren rådasand och slänga i lite grus och sten som jag plockade i Lillån häromdagen.
Nu är det riktigt trångbott i mitt 205L och mina Clarias-malar gillar nog inte läget i det karet då de inte kan räta ut sig när de skall vända sig.
Man fick ju sig några riktiga duschar av Clarias-malarna när jag håvade upp dem. Jag passade på att mäta ena när de ändå var i håven, hanen är 32cm nu och honan måste vara över 35cm.

Min Red parrot hona fick jag en hyfsad bra bild på också, får se om jag får tummen ur och köper mig en hane till henne. Folk hatar generellt sätt Red Parrot för att det är en hybrid och deformerad, men jag är inte sån utan kan en fisk äta, simma och må bra i ett akvarium så ser jag inget fel med att hålla framodlade hybrider. De är dessutom ämnade som akvariefiskar och löper ingen risk att bli utfiskade i naturen för dom är ju som sagt framodlade.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0