Att be om råd inte alltid positivt

Jag fick en lapp i brevlådan förra veckan att några nissar skulle komma och besikta ventilationen i huset. I pappret stod det vilka saker man kunde göra för att underlätta för dom att utföra sitt arbete och en sak var att göra rent filtret till köksfläkten. Då fick jag rådet att man kan tvätta vissa filter i diskmaskin och när jag öppnade diskmaskinen så var det långt ifrån det perfekta resultatet som jag hade hoppas på.


Sista gången jag gör om det iaf hehe. Men smart som jag är så hade jag 10ppm blå filtermassa som man brukar använda till akvarium. Blev ganska nöjd med resultatet men hoppas bara att ventilationsnissarna godkänner mitt fina hemmabygge.


Var även ute en sväng och jag beslutade mig för att jaga grus nere i Huskvarna Söder. Flodsten är skitsnyggt i akvariet.
Men Lillån som mynnar ut i Huskvarnaån som i sin tur mynnar ut i stora vättern är inte som den har varit. Den har blivit mycket nedskräpad och det första man möts av är en halvdränkt kundvagn från Lidl, fast det förstår man ju varför det var en Lidl-kundvagn.
Men det var mycket glas och skit i gruset så det gäller att vara försiktig om man har hund eller som jag att vara nere med händerna och rota.


Våren gjorde sig påmind också och vitsippor och andra blommor har börjat dyka upp. Sen så undrar man varför det står en trehjuling mitt i bäcken. Antingen så är det för att ett barn har drunknat eller så har en person slängt ut den i bäcken för att han/hon har hört att lax/öring vandrar upp i denna bäck och för att leka. Jag får dock inte ihop det, varför skulle laxarna hoppa upp på trehjulingen och para sig?  Är det en Laxdildo?


Det ser ut som det är mycket vitsippor men det var det verkligen inte, detta var den största ytan jag kunde hitta. Jag tror att om någon vecka så kommer hela området fullt med vitsippor.


Kommentarer
Postat av: Syrran

Ooops!! SORRY!!! Men tur att du fixa till det. Sista gången du ber nån som inte har en hjärna om råd?! :P

Snygga bilder! Jag vill också ha VÅÅRR!!

2009-04-12 @ 19:32:33
URL: http://amstaff-lexxi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0